News

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Last update 19.03.2020

FAQ Corona-Crisis

In order to minimize the Spread of the Corona virus, experts call for "social distancing". Nonetheless, basic legal exam requirements are valid and unchanged. The following references explain our measures and should answer some often-raised questions. All temporary adjustments are due to the Corona virus outbreak and will be reverted, once the situation calms.

Links

University wide information

Cancellation of Exams starting March 16, 2020

All exams and oral exams are cancelled starting March 16, 2020
The department will offer alternative dates as soon as possible.

Master thesis deadline pushed to April 20, 2020

Due to the closure of the library, all open master thesis have their deadline pushed until April 20. Further evaluation will follow. If want to extend your thesis until April 20, you do not have to further apply, it will be automatically approved. In addition, after this date it might be possible to receive extra extensions, please contact us at MIEPP@uni.mainz.de, decisions will be made on an individual basis.

How can I hand in my master thesis?

Starting March 18, 2020 your MIEPP master thesis can be handed in electronically until further notice. In order to hand in your master thesis, send an e-mail from your students account to studienbuero-fb03@uni-mainz.de.

The thesis has to be in PDF format. Furthermore, the statutory declaration has to still be signed personally. Thus, you can either scan or photograph (has to be readable) the signed statutory declaration and add it to the e-mail. The statutory declaration and the thesis have to be attached to the same e-mail.

The hand-in date is the date the e-mail is received. Once you sent the email, the hand-in is complete. There is no way you can change your thesis anymore (i.e. if you find a mistake after handing it in, you cannot send a new version on the same day).

The registrar’s office will not ask for further printed versions.

Hand in your master thesis via post. The post stamp counts as the hand in date. Please always check the requirements yourself (i.e. number of copies, binding, statutory declaration etc.)

I deregistered my exam after March 12, 2020. Is it possible to still participate in the retake exam?

Yes. Taking advantage of the short-term opportunity to deregister exams will not lead to any disadvantages.

I am now missing credits to start my master thesis

Mailing Address

Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
Studienbüro
55099 Mainz

 

 

Previous message Next message

Donnerstag, 16.01.2020 13:17

REMINDER: Bewerbungsaufruf Austauschprogramme China // DUFE (Dalian) & Tongji Universität (Shanghai)

Von: FB 03 - Studienbüro

Sehr geehrte Studierende,

 

wir möchten Sie heute gerne nochmals auf die Bewerbungsphase für das Austauschprogramm mit der Dongbei University of Finance and Economics (DUFE), Dalian, sowie auf die Bewerbungsphase für das Austauschprogramm mit dem Chinesisch-Deutschen Hochschulkolleg (CDHK) der Tongji University Shanghai aufmerksam machen.

 

Ab sofort haben Sie die Möglichkeit, sich um ein entsprechendes einsemestriges Auslandsstudium in Dalian oder Shanghai zu bewerben.

 

Nähere Informationen zur Dongbei University of Finance and Economics sowie zur Stadt Dalian finden Sie auf der Homepage des Lehrstuhls von Herrn Prof. Schank unter http://www.statistics.economics.uni-mainz.de/245.php.

 

Nähere Informationen zum Chinesisch-Deutschen Hochschulkolleg (CDHK) der Tongji University Shanghai sowie zum bisherigen Lehrveranstaltungsangebot finden Sie unter http://cdhk.tongji.edu.cn/studium/dt-studenten/studienangebot/.

 

Sofern Sie sich für einen solchen Auslandsaufenthalt im Wintersemester 2020/21 bewerben möchten, reichen Sie bitte die folgenden Unterlagen zu Händen von Frau Svenja Telgheder oder Frau Leska Sahl im Studienbüro des Fachbereichs 03 ein (in einer Klarsichthülle ist ausreichend, bitte verzichten Sie auf teure Bewerbungsmappen!):

 

- Motivationsschreiben (auf Deutsch und Englisch, ca. 1 Seite)

- tabellarischer Lebenslauf inkl. studentischer E-Mail-Adresse (auf Deutsch und Englisch, ca. 1 Seite)

- Leistungsnachweis

- Sprachnachweise zur Darstellung der Englischkenntnisse (z.B. Abiturzeugnis)

- bei Masterstudierenden: einfache Kopie des Bachelorzeugnisses

 

Für weitergehende Informationen wenden Sie sich gerne an fb03-international AT uni-mainz.de. Unsere Sprechstunden sind dienstags und freitags jeweils von 10.00 Uhr bis 12.00 Uhr.

 

Bitte beachten Sie hierbei, dass Ihre Bewerbung spätestens zum 15.02.2020 vorliegen muss.

 

Wir möchten Sie darüber hinaus darauf aufmerksam machen, dass Sie sich für Ihren Auslandsaufenthalt um ein PROMOS-Stipendium bewerben können und dass die diesbezügliche Bewerbungsfrist voraussichtlich am 31.03.2020 endet. Nähere Informationen zu PROMOS sowie zu dem diesbezüglichen Bewerbungsverfahren finden Sie unter www.uni-mainz.de/promos.

 

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Auslandsbüro Wirtschaftswissenschaften

Sprechzeiten: Dienstag und Freitag, jeweils von 10.00 Uhr bis 12.00 Uhr (Raum 01-335)

 

Attachments:

Link Deadline Aushang.pdf

Link Flyer_Austauschprogramme_China_ST.pdf